خانه / کسب و کار / بازاریابی و تبلیغات / غلبه بر فیسبوک و گوگل با تبلیغات
غلبه بر فیسبوک و گوگل با تبلیغات

غلبه بر فیسبوک و گوگل با تبلیغات

بهترین روش برای حفظ سهام یک بازارگاه روبه رشد چیست؟ كناره گیری از توقع سربه‌سر با تحدید دوقطبی و در عوض جستجوی فرصت‌های جدید.اگرچه نام سازمان‌های فناوری تبلیغاتی کمتر قابل شنیدن شده است اما از ده‌ها سال قبل یا حتی قبل‌تر از آن، این شرکت‌ها به‌دنبال فرآیندهای مبتكرانه :صفت آفرینشگرانه من جمله تبلیغات هدفمند (تبلیغات خودکار) و مزایده‌ بوده‌اند. استارتاپ‌های فناوری که زمانی به خاطر رشد تبلیغات آنلاین و تكثیر و كاهش امکانات کم‌هزینه رونق یافته بودند، جدید به‌دلیل تخصیص دوقطبی فیسبوک و گوگل دچار رکود شده‌اند. در ادامه در مطلب بازاریابی و تبلیغات در مورد غلبه بر فیسبوک و گوگل با تبلیغات بیشتر صحبت می کنیم.

غلبه بر فیسبوک و گوگل با تبلیغات

به نقل از اداره IAB (هیئت تبلیغات تعاملی)، تبلیغات دیجیتالی در سال ۲۰۱۷ با رکود ۸۸ میلیون دلاری روبه‌رو شد. البته، از ۲۱ درصد کل رشد بازارگاه در سال گذشته، ۹۰ درصد آن وقت حسن به فیسبوک و گوگل بود. از طرفی براساس گزارش‌های نیویورک‌تایمز، تعداد سازمان‌های مستقل تبلیغات فناوری از سال ۲۰۱۳، ۲۱ درصد کاهش گمشده است.

به بیان دیگر سرمایه‌گذاری روی این شرکت‌ها کاهش گمشده است. برپایه آمار Crunchbase که به تجزیه ۲۰۰۰ معامله‌ و سرمایه‌گذاری در فناوری تبلیغات پرداخته، تا نیمه‌ی سال ۲۰۱۷ سرمایه‌گذاری در این حوزه نزدیک به ۸۰ درصد کاهش گمشده است (این مدل در نیمه‌ی اول ۲۰۱۳ در اوج بود).

غلبه فیسبوک و گوگل

گوگل به‌دلیل دوستی رقبای بالقوه و در پیش دریافت استراتژی‌های تهاجمی، یک قطب فناوری تبلیغات را در جوانمردی گرفته است. از سوی دیگر، ۲.۲۷ هزارمیلیون کاربر فعال فیسبوک در یک ماه به این معنی است که این شبکه‌ی مدنی جمعی روی یک معدن طلای پژوهش‌های تاجر قرار دارد. شاید جفنگ به نظر برسد اما کارآفرینان فناوری تبلیغات در فضایی که تحت تسلط دو غول گشنه است، باید به‌دنبال شکارهای کوچک‌تر باشند.

فرار از محدودیت

بهترین روش برای دسترسی کارآفرینان فناوری تبلیغات به سهم روبه رشد بازار، جستجوی فرصت‌های جدید و دوری از رقابت سربه‌سر با گوگل و فیسبوک است. برای مثال این شرکت‌های کوچک می‌توانند با لینک داده‌های پرداخت آفلاین به داده‌های آنلاین مشتری، به یک آلبوم از شناسه‌های پلتفرم برسند. از این شناسه‌ها می‌توان برای تبلیغات هدفمند استعمال کرد.

اطلاعات خرید کاربران

ویدئو استریمینگ هم فضایی عجیب برای استارتاپ‌ها است که در آن می‌توانند از ظرفیت کانال‌های درآمدی مصرف کنند. با ورود آمازون به تبلیغات کسب‌وکار، استارتاپ‌ها با دستگاه‌هایی آشنا Echo و FireTire می‌توانند تبلیغات را به خانه‌ی مشتریان ببرند.

غلبه بر فیسبوک و گوگل با تبلیغات

با اینکه هیچ روش تضمین‌شده‌ای برای کسب تكیه گاه سرمایه‌گذار وجود ندارد، اما استارتاپ‌های فناوری تبلیغاتی و سازمان‌های حر باید به این نکته‌ی مهم توجه کنند که غلبه بر بازارچه لزوما به‌معنی کیفیت یا ارجحیت نیست. در نتیجه‌ی رسوایی‌های فیسبوک، وهم مشتریان و قانون‌گذاران به‌شدت بالا رفت.

در این اسباب سازمان‌های فناوری تبلیغاتی با تمرکز بر شفافیت داده‌ها و اطلاعات، می‌توانند نظر مشتریان جدید را به خود جلب کنند.سازمان‌های فناوری تبلیغاتی برای فرار از این تخصیص دوقطبی باید درجات ذیل را ارتكاب دهند:

شرکت‌های رزین در فضای تبلیغات كارمند به‌دنبال شکست گوگل و فیسبوک هستند تا بتوانند قبل از به دام افتادن در این محدودیت دوقطبی ربع خود را تحکیم کنند. اما براساس آگهی نیویورک‌تایمز از پژوهش‌های LUMA، تنها ۱۸۵ دایره فناوری در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ باقی مانده‌اند. به‌گفته‌ی تری کاواجا، شخیص این گروه پژوهشی:با اینکه تمام صنایع وارد مقوس رشد شده‌اند، اما باید آشیان خود را تحکیم کنند؛ اما فراوانی از این شرکت‌ها سودبخش نبودند و به همین دلیل دوام نیاوردند.

 هدف قرار دادن مخاطب‌ها

کنسرسیوم فناوری تبلیغاتی شامل AppNexus، MediaMath و LiveRamp در تلاش هستند مخاطب‌های خارج از گوگل و فیسبوک را ازطریق شناسه‌های پلتفرم، هدف قرار دهند. فیسبوک و گوگل به‌عنوان دو غول فناوری به‌دلیل وزن پایگاه زیاد کاربرها به سود و ارزش زاید می‌رسند، اما این کنسرسیوم برای تاثیر سرمایه‌گذاری رسانه‌ای خارج از گوگل و فیسبوک تلاش می‌کند.

این هیئت برای اضافه پشتگرمی سرمایه‌گذار و طمانینه و آشوب و حفظ حریم اختصاصاختصاصی کاربرها به مطابقت یک کد اخلاقی آماده است. مخافت در مورد سوالات امنیتی در میان کاربران پلتفرم‌های غالب روزبه‌روز تكثیر و كاهش می‌یابد و می‌توان از آن به‌عنوان یک مزیت رقابتی استفاده کرد.

غلبه بر فیسبوک و گوگل با تبلیغات

معارفه و بازارهای کوچک

کارآفرینان برای احراز به دلارهای والامقام فناوری تبلیغات باید کار را برای شرکت‌های بزرگ غامض کنند (با تمرکز بر بازارهای کوچک که ارزش بالا و حجم کمی دارند). برای مثال، اپلیکیشن راهنمای ویز (Waze) کاربرهایی را هدف قرار می‌دهد که به‌دنبال بهینه‌سازی سفر و كناره گیری از دام‌های ترافیکی هستند.

با اپلیکیشن مسیریاب از گوگل سبقت گرفت

به‌دلیل وفاق زیاد کاربرها به خدمات موقعیت‌یابی اپلیکیشن ویز، این اپلیکیشن می‌تواند با تبلیغات بنانهاده شده بر ربع مکانی و سفارشی کاربران را هدف قرار دهد. نقشه‌های گوگل قدرت چشمداشت با ویژگی‌های منحصربه‌فرد ویز را ندارند. درنتیجه، به آگهی TechCrunch در سال ۲۰۱۳ این غول فناوری چشمداشت را به رقیب جوان خود حواله کرد.

تبلیغات، یک سوق و میدان معامله روبه رشد و مفید است. با نقصان فناوری‌های تبلیغاتی و پیاده‌سازی GDPR در غرب (قانون حراست از داده‌های عمومی)، وفور و كمی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک‌تر امیدوارند این قانون سرعت انحصار فیسبوک و گوگل را کاهش دهد. شاید این یک ارعاب کوچک برای برابرسازی غول‌های فناوری باشد اما الان زمان نوآوری در فضای فناوری تبلیغات است.

مطلب پیشنهادی

آشنایی با اصول مدیریت تبلیغات

یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار، تبلیغات می‌باشد. نصرت و شكست یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *