خانه / کسب و کار / بهترین برنج و گوشت ایرانی را بشناسید
بهترین برنج و گوشت ایرانی را بشناسید

بهترین برنج و گوشت ایرانی را بشناسید

اغلب وعده‌های غذایی ما ایرانی‌ها را برنج و محصولات پروتئینی تشکیل می‌دهد. هرچند غذاهای سنتی فراوانی وجود دارد که با نان یا سبزیجات تهیه می‌شود، اما اغلب غذاهای رایج از دو بخش برنج و گوشت تهیه می‌شود. در ادامه در مطلب بهترین برنج و گوشت ایرانی را بشناسید با ما همراه باشید.

بهترین برنج و گوشت ایرانی را بشناسید

محبوبیت برنج میان ایرانیان، حساسیت بیشتری را در رابطه با کیفیت این مادۀ غذایی برانگیخته است. و برنج خوب خوردن و خرید برنج خوب در میان ایرانیان، از اهمیت زیادی برخوردار است.  همه می‌دانیم که بهترین برنج دنیا، برنج ایرانی و برنج شمال ایران است. طعم و عطر برنج شمال در مقایسه با دیگر برنج‌های دنیا بی‌نظیر است.

از برنج‌های دیگری که در بازار ایران وجود دارند می‌توان به برنج‌ هندی، برنج تایلند، برنج پاکستانی و… اشاره کرد. گوشت نیز در بیشتر غذاهای ایرانی وجود دارد. از گوشت‌های سفید مورد مصرف ایرانیان می‌توان به گوشت مرغ، گوشت ماهی، گوشت اردک، گوشت بوقلمون  و در مواردی گوشت کبک، بلدرچین و دیگر پرندگان محلی اشاره کرد.

از گوشت‌های قرمز به گوشت گوسفند، گوشت گوساله، گوشت گاو، گوشت شترمرغ و گوشت شتر اشاره کرد. مواد غذایی تشکیل شده از محصولات پروتئینی (انواع گوشت و حبوبات) و غذاهای گیاهی شامل فیبر و کربوهیدرات، مهم‌ترین منابع تأمین انرژی هستند.

از آنجا که ذائقۀ ایرانیان اغلب متمایل به خوردن غذاهای برنجی و گوشتی است، در این متن به ۱۰ نکته علمی دربارۀ این دو مادۀ غذایی که ممکن است ندانید اشاره خواهیم کرد. اینکه برنج چه خواص ارزشمندی برای بدن دارد و مهم‌ترین خواص آن چیست.

  1. مهم‌ترین خواص برنج توانایی آن در تولید انرژی سریع، تنظیم و بهبود حرکات روده، تنظیم سطح قند خون، کاهش سرعت روند پیری و نقش مؤثری در مهیا کردن ویتامین B1 بدن است.
  2. محافظت از پوست، تقویت متابولیسم بدن، تنظیم گوارش، کاهش فشار خون بالا، کمک به کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن و از ابتلا به بیماری‌های تناسلی و مزمن جلوگیری می‌کند.
  3. بیشتر برنج‌ها حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات و پروتئین هستند، اما مقادیر فیبر در برنج‌های مختلف، متفاوت است. برنج‌ قهوه‌ای بیشتر از برنج سفید فیبر دارد، بنابراین مفیدتر است.
  4. بر اساس تحقیقات انجام شده پایگاه داده ملی تغذیه ای USDA، برنج حاوی مواد معدنی زیادی مانند کلسیم، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیم، سلنیوم و مس است.

بهترین برنج و گوشت ایرانی را بشناسید

ویتامین‌های فراوان موجود در برنج شامل

-نیاسین

اسید پانتوتنیک

– تیامین

-سلنیوم

-منیزیم

مس

-منگنز

فواید برنج

  1. برنج برای کسانی که رژیم غذایی دارند، یک گزینۀ بدون گلوتن است و چربی ناچیزی دارد.
  2. برنج شامل مقادیر فراوانی ویتامین سری B، A، E و D است.
  3. برنج یک ضد سرطان فوق‌العاده است و فیبر موجود در آن بدن را از مبتلا شده به انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.
  4. برنج ممکن است از ابتلا به آلزایمر جلوگیری‌کند. در یک سری آزمایشاتی که بر روی موش‌های آزمایشی انجام شده، برنج قهوه‌ای اگر در فشار بالای بخار آب پخته شود، بتا آمیلوئید در مغز که مهم‌ترین عنصر در مریضی آلزایمر است را کاهش داده و تأثیر قابل توجهی در اختلالات شناختی دارد.
  5. هرچند مصرف برنج به دلیل کربوهیدرات فراوان آن برای افرادی که دیابت، خصوصاً دیابت نوع دو مضر است، مصرف برنج قهوه‌ای مفید است.

بهترین برنج و گوشت ایرانی را بشناسید

به طور خلاصه گوشت برای سلامت بدن لازم است. مقدار پروتئین و آهنی که در گوشت وجود دارد، برای سوخت و ساز و ساخت عضلانی ماهیچه‌ها لازم است. غذاهای سنتی و خورشتی ایرانیان عموماً از گوشت تشکیل می‌شود. اگر گوشت همراه با سبزیجات پخته شود و چربی‌های اضافۀ آن گرفته شود بهتر است. گوشت سفید در مقابل گوشت قرمز از مضرات کمتری برخوردار است، اما به اندازۀ گوشت قرمز آهن  ندارد. در ادامه به نکاتی که ممکن است کمتر راجع به فواید گوشت بدانید اشاره می‌شود:

  1. گوشت باعث از بین بردن بیماری‌های پوستی می‌شود، قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد، انرژی طولانی مدت می‌بخشد، بافت‌های بدن را ترمیم می‌کند و می‌سازد.
  2. گوشت، بدن را در مقابل عفونت‌ها محافظت می‌کند، به تولید هموگلوبین کمک می‌کند و منبع غنی پروتئین و دیگر اسیدهای آمینه است.
  3. گوشت مرغ، گوشت گاو، گوشت گوسفند، غذاهای دریایی به همان اندازه که خوشمزه هستند، برای بدن نیز ضروری هست.

نیاز روزانه پروتئین بدن:

– مواد غذایی برای دختران نوجوان و زنان روزانه باید شامل ۴۶ گرم پروتئین باشد.

-مواد غذایی برای مردان روزانه باید شامل ۵۶ گرم پروتئین باشد.

-مواد غذایی برای کودکان در طول روز باید شامل ۱۹-۳۴ گرم پروتئین باشد.

-مواد غذایی برای پسران نوجوان باید شامل ۵۲ گرم پروتئین باشد

مطالعات نشان داده افرادی که گوشت مصرف نمی‌کنند، بیشتر از مشکلات انتقال دهنده عصبی مانند افسردگی، اضطراب، بیماری های سموتوفرم و اختلالات خوردن رنج می برند.غذاهای دریایی امگا۳ دارند که شامل DHA و EPA، پروتئین و ویتامین A، ویتامین B و ویتامین D هستند و گوشت مرغ و گوشت قرمز شامل پروتئین، ویتامین A، B و D و مواد معدنی مثل زینک، منیزیم و آهن است که هرکدام برای کارکردی در بدن لازم است.

بهترین برنج و گوشت ایرانی را بشناسید

به طور کلی زینک موجود در گوشت‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن بدن را در مقابل ابتلا به بیماری‌های ریسک‌پذیر کاهش می‌دهد.پروتئین موجود در گوشت برای ساخت و ترمیم بافت‌های بدن و بهبود فعالیت ماهیچه‌ای مهم و ضروری است. برای خرید این محصولات می توانید به وب سایت اکالا مراجعه کنید.

در کنار پروتئین، گوشت حاوی دیگر آمینواسیدهای ضروری است که برای هضم و گوارش مفیدند.آهن یکی از کلیدی‌ترین مواد معدنی است که گردش خون را تضمین می‌کند و مولکول‌های اکسیژن را در سراسر بدن حمل می‌کند. و انواع گوشت‌ها حاوی انواع آهن هستند. کمبود آهن بدن را به سمت بیماری‌های جدی که سلامت را به خطر می‌اندازد، مانند ضعف، عدم تمرکز و خستگی می‌شود.

روغن امگا ۳ در غذاهای دریایی به سلامت قلب و کاهش اختلالات قلب و عروقی کمک می‌کند. استفادۀ منظم از روغن امگا۳ خطر ابتلا به سکتۀ قلبی، سکته مغزی را به شدت کاهش می‌دهد.

مطلب پیشنهادی

نکته های مهم در زمینه روابط عمومی

همه ما با عبارت روابط عمومی آشنا هستیم؛ اما احتمالا از اهمیت آن در تمامی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *