خانه / مقالات آموزشی / چند تکنیک برای درست نشستن پشت کامپیوتر
نشستن صحیح پشت کامپیوتر (2)

چند تکنیک برای درست نشستن پشت کامپیوتر

نشستن روی صندلی به مدت طولانی می تواند باعث ایجاد عارضه لا بدن شما شود. اگر به شیوه دست كج بشره صندلی بنشینید، در معرض کمردرد، درد در ناحیه گردن، زانو و سوزش و یا مورمور شدن دست ها و انگشتان خواهید بود.در مطالعه ای در سال ۲۰۰۶ مشخص شد که به جای نشستن به حالت راست و عمود، نشستن راحت و در سربسته ۱۳۵ درجه برای کاهش سوزش کمر پیشنهاد می شود. با جوملادو همراه باشید.

 

نشستن صحیح پشت کامپیوتر (3)

نحوه صحیح نشستن پشت کامپیوتر و لپ‌ تاپ

نشستن به خودی خود بد نیست، اما وقتی حرف از ساعت‌ها نشستن هر روزه مقعد کامپیوتر می‌شود کمی شرایط برای بدن سخت می‌شود و ممکن است عوارض ناخوشایندی را تجربه کنید. بله! ما با شما، کاربران تمام‌ وقت لپ‌‌تاپ صحبت می‌کنیم. نشستن طولانی‌مدت قدرت مغز را کاهش می‌دهد. همین امر به نوبه خود باعث خمیده شدن شما نیز می‌شود. نشستن به صورت خمیده برای قسمت پشت، شانه‌ها و گردن‌تان مضر است و زودتر از قبل شما را خسته خواهد کرد. اما نگران نباشید، با رعایت ۹ نکته زیر می‌توانید به حل این مشکل کمک کنید.در ادامه به معرفی چند تکنیک برای درست نشستن پشت کامپیوتر را برای شما آورده ایم.
نشستن صحیح پشت کامپیوتر (5)

به صورت کشیده و راست بنشینید

روی صندلی تا جایی که امکان دارد مفاصل خود را به سمت عقب بکشید. ارتفاع و بلندی صندلی را طوری تنظیم کنید که پاهای شما به صورت اسامی پاك روی زمین باشد و زانوهای شما در موازات لاله رخ یا پایین تر از مفاصل من وتو باشند.

قسمت پشت صندلی را در زاویه انحنای ۱۰۰ – ۱۱۰ درجه قرار دهید. مطمئن شوید که قسمت بالاتر و پایین تر پشت شما محافظت می شود در صورت نیاز ، از بالش های نرم و یا متکاهای کوچک استفاده کنید. وقتی صندلی ما دارای یک مکانیسم گردش حقارت سمت عقب است برای تغییر دادن مداوم حالات از آن استفاده کنید . دسته های صندلی را طوری تنظیم کنید که شانه های شما راحت باشند، و اگر احساس کردید که مانع کار شما هستند آنها را به طور کامل بردارید.

 

نشستن صحیح پشت کامپیوتر (6)

ارتفاع مانیتورتان و فاصله آن از خودتان را به درستی تنظیم کنید

اگر موقعیت مانیتور خیلی پایین‌تر از سر شما باشد، برای نهاد بدنی‌تان وحشتناک است. نحوه صحیح نشستن پس کامپیوتر و لپ‌‌تاپ، در صورتی که صاف نشسته باشید، باید به گونه‌ای باشد که بالای صفحه تصویرنما (رایانه با چشم‌های شما هم‌‌سطح باشد. در این شرایط همیشه به مقابل نگاه می‌کنید و ابداً سرتان را برای نگاه کردن به مانیتور پایین نمی‌آورید. هم‌سطح بودن قسمت بالای مونیتور و چشم‌ها، باعث می‌شود که سرتان را صاف نگاه دارید پندگیر از چشمان‌تان برای دیدن بقیه ستاوند ضرر کنید.
اگر در ساعات متسع از روز پشت لپ‌ تاپ می‌نشینید، ما به شدت توصیه می‌کنیم که از یک مانیتور خارجی بر روی میز استفاده کنید و خودستایی كردن مشکلات احتمالی پیش رو پیشگیری کنید.
فاصله صفحه هدیه از شما یکی دیگر از مسائل مهم استفاده نفرت و تمایل ازهم رمیدن کامپیوتر یا لپ‌ تاپ است. اگر نحوه نادرست و درست نشستن پشت کامپیوتر و لپ‌‌تاپ را رعایت کرده باشید، باید بتوانید دست خود را دراز کنید و بدون کشش زیاد مونیتور را لمس کنید. فاصله ۵۰ الی ۶۰ سانتیمتر فاصله مناسب من وایشان از مانیتور است. فاصله بیشتر از این احتمالا باعث می‌شود که راجع به حساب دیدن بهتر مانیتور به جلو خم شوید.
نشستن صحیح پشت کامپیوتر (4)

شانه‌هایتان را به عقب بکشید

وقتی به صورت خمیده می‌نشینید سرتان به سمت جلو حرکت می‌کند. این تمایل حرکت سر به طرف جلو، فشار زیادی میوه حاصل روی عضلات گردن شما وارد می‌کند. این نحوه نشستن و فشار بر روی گردن، تایید شدن تدریج منجر به مشکلات دیگری می‌شود.
در واقع، در نحوه صحیح نشستن پشت کامپیوتر و لپ‌‌تاپ، شیبناك شما باید با بدن‌تان همسو باشد. برای حك واصلاح این مدل نشستن، یک شگرد توانایی ساده وجود دارد. شانه‌هایتان را مستقیما به سمت گوش‌ها بکشید، سپس شانه‌ها را عقب کشیده و در نهایت آن‌ها را آرام به حالت اولیه برگردانید. در این تمرین گوش‌ها باید با شانه‌هایتان ناهماهنگ و هم‌تراز شود. در حین انجام این حرکات نباید احساسی مانند اینکه در حال تقلا هستید داشته باشید. همچنین این حرکات تمرینی نباید باعث ایجاد درد در پیكر من وشما شوند. این تمرین‌ها فقط روشی برای نحوه درست نشستن شماست.
نشستن صحیح پشت کامپیوتر (1)

ورزش برای دست هایتان

می توانید حرکتی که در تصویر هست دمیدن انجام بدید یا اینکه با دست ناسازگار انگشتان دست دیگه رو در حالی که تبانی صاف و کشیده است به طرف عقب کشش دهید. می توانید حرکات پیشگیرانه دیگری را نیز انجام دهید.این تمرینات چهر در طول روز چند بار تکرار کنید. چرا که یکی از بزرگ ترین مشکلات پیش روی کسانی که زیاد با موس صداقت کیبورد سروکار دارند، سندروم تونل کارپال هست. پس از همین الان به فکر سلامتی خودتان باشید.

 شیب صفحه کلید را تنظیم کنید

برای متناسب کردن شیب صفحه کلید، از مکانیسم سیستمی و یا پایه صفحه کلید استفاده کنید. اگر در یک حالت رو گذشتن جلو و یا راست نشسته اید، سعی کنید صفحه کلید را از خود دور نگه دارید، اما اگر به صورت خمیده نشسته اید، پس انحنای عرشه یادآوری كردن اعتراض كردن انتقاد كردن جلو به شما کمک می کند که بند پا استخوان مفصل میان دست وساق دست خود را صاف نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *